HomeFAQSearchRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
TGPL @ facebook
 
Click
 
 
Bilik Tetamu
Organisasi Teratak Gambar
Chairman
 
Vice Chairman
 
CEO
(Founder)
 
 Directors
(Administrators)
 
Secretary
 
General Manager
(Super Moderator cum Admin)
 
Technical Manager
(Technical Moderator)
 
Managers
(Moderators)
  
Assistant Manager
(Junior Moderator)
 
Chatbox Manager
(Chatbox's Moderator)
 
Marketing Executive
(Active in recruiting new members)
 
Executive
(Most active members)
Latest topics
» Ex Communication A Novel Epub Bud
Tue Oct 11, 2016 1:17 am by laquthaddljfyld

» Ex Communication A Novel Epub Bud
Tue Oct 11, 2016 12:15 am by laquthaddljfyld

» tanda tanda awal jatuh cinta
Sun Dec 16, 2012 2:48 am by apai_chey

» Mengapa Jam Menunjukkan Jam 10.10 ?
Wed Dec 12, 2012 9:33 am by apai_chey

» Adakah anda dapat cari kesilapan?
Thu Dec 06, 2012 4:43 am by fais

» kenduri besar-besaran
Thu Dec 06, 2012 4:40 am by fais

» Hantu Jenglot yang dikaji oleh Seekers Malaysia
Thu Dec 06, 2012 4:38 am by fais

» assalamualikum
Thu Dec 06, 2012 4:35 am by fais

» Fasha sanda kaki rokok?
Thu Dec 06, 2012 4:33 am by fais

» Serangga Pelik Berbentuk Daun
Thu Dec 06, 2012 4:29 am by fais

» Mata Dalam Kemaluan?...
Thu Dec 06, 2012 4:23 am by fais

» Uri Manusia Dibuat Sup Untuk Kecantikan ?
Thu Dec 06, 2012 3:58 am by fais

» lubang gergasi
Sun Apr 29, 2012 6:10 pm by qaidah

» Fosil Bulu Burung Pertama Ditemui
Sun Apr 29, 2012 6:07 pm by qaidah

» dirakamkan semasa kebakaran
Sun Apr 29, 2012 5:57 pm by qaidah

Poll
Teratak Gambar Pte. Ltd
Membosankan
9%
 9% [ 5 ]
Biasa
14%
 14% [ 8 ]
Menarik
78%
 78% [ 45 ]
Total Votes : 58
Disclaimer
TGPL  does not guarantee the reliability, completeness, accuracy, timeliness or up-to-date-ness of the material presented on the Forum Board. The material (photos, videos or texts) is published "as is", and does not represent the official views and opinions of TGPL.
 
Any reliance upon the Material presented on these forums shall be at User's own risk.TGPL does not review the substance of the content posted by users on these forums and is therefore not responsible for any of such content. TGPL merely provides a space for its users to express and exchange their own opinions.
 

Share | 
 

 Minta hutang di kubur

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Spawn
General Manager
General Manager


Male
Posts : 3837
Age : 32
Location : Dasar Laut
Status : pembunuh upahan
Joined : 2008-07-01

PostSubject: Minta hutang di kubur   Fri Jul 11, 2008 12:07 am

Back to top Go down
http://teratak.forumotion.com
mehatespink
Executive
Executive


Female
Posts : 298
Age : 33
Location : kat opis
Status : single
Joined : 2008-06-30

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Fri Jul 11, 2008 3:10 pm

tak bek wo buat camni..
Back to top Go down
http://www.yahoo.com
Spawn
General Manager
General Manager


Male
Posts : 3837
Age : 32
Location : Dasar Laut
Status : pembunuh upahan
Joined : 2008-07-01

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Fri Jul 11, 2008 3:33 pm

bukan aku wo buat camni,koin takut nape?ain ade utang banyak gak ke?hehehehehe,hutang kete kalau tak abis bayar nanti finance tuntut kat kubur tak?huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu..........
Back to top Go down
http://teratak.forumotion.com
bayu_pagi
VIP
VIP


Posts : 211
Age : 38
Joined : 2008-06-20

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Fri Jul 11, 2008 3:59 pm

beghaper punyer kejam daaaaaaaaa..... Evil or Very Mad Twisted Evil
Back to top Go down
apai_chey
Technical Manager
Technical Manager


Male
Posts : 3659
Age : 33
Location : PCI bus 0, device 20, function 2
Status : Unknown Device
Joined : 2008-11-25

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Wed Dec 10, 2008 9:46 pm

wei apa salah simati...

kalau dia kejer pungut utang skalipon jangan lah sampai camni
Back to top Go down
http://www.telatah.com
pacai
Assistant Manager
Assistant Manager


Male
Posts : 878
Age : 41
Location : brunei town
Status : married
Joined : 2009-01-02

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Sat Jan 03, 2009 11:26 pm

ah ah laaah...
Back to top Go down
mr ilham
Senior Staff
Senior Staff


Male
Posts : 24
Age : 36
Location : jb
Status : single
Joined : 2009-02-24

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Thu Feb 26, 2009 11:23 pm

rimau mati tinggalkan bolang.. manusio mati tinggalkan hutang.. adehh, den x gomar caro mcm ni.. x bek jang.. sobab den pun byk utang.. :face:
Back to top Go down
Spawn
General Manager
General Manager


Male
Posts : 3837
Age : 32
Location : Dasar Laut
Status : pembunuh upahan
Joined : 2008-07-01

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Fri Feb 27, 2009 12:03 am

waiseh,same2 la kita melangsaikan hutang kita.Amin
Back to top Go down
http://teratak.forumotion.com
terebai
Executive
Executive


Male
Posts : 941
Age : 30
Location : bintulu
Status : single
Joined : 2009-02-27

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Tue Mar 03, 2009 11:54 am

ehhh ...x da otak
Back to top Go down
zoulle
Director
Director


Male
Posts : 629
Age : 36
Location : in the middle of nowhere..
Status : bujang 3.. :P
Joined : 2008-07-17

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Tue Mar 03, 2009 12:35 pm

kalau tak langsai hutang si mati tu pun tak bole gak kannn..
Back to top Go down
http://www.teratak.com
mfarishlando
Marketing Exec.
Marketing Exec.


Male
Posts : 5348
Age : 37
Location : malacca
Status : married
Joined : 2009-08-01

PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Wed Aug 19, 2009 7:58 pm

zoulle wrote:
kalau tak langsai hutang si mati tu pun tak bole gak kannn..

Mmg xbole...bdosa bg sesiapa yg berhutang tp x bayar dgn sngaja....dlm 1 hadis riwayat ada mencritakan bahawa pd zaman rasulullah,setiap kali smbhyang mayat,Rasulullah lah yg akan mengimamkannyer.Sblum di imamkan setiap jenazah,rasulullah akan bertnya kpd shabat yg si mati tu brhutang atau tdk.jika sahabat mnjawab tidak,maka Rasulullah akan mnympurnakannye...penah di suatu masa ada seorang hamba Allah yg brhutang dan belum lngsai maka Rasulullah tdk mahu mngimamkanya dn meminta org lain yg mngimamkan hinggalah Saidina Omar yg trkenal dgn kekayaan mnjwb yg beliau lah yg menjaminnya.maka Rasulullah pun mgimamkanya...Pada suatu masa yg lain pulak,ada sorng lg hamba Allah yg brhutang,maka Rasulullah tdk mahu mngimamkannya.dan pd masa itu tiada sorang pun yg menjamin si mati hingga lah saidina Ali menawarkan diri.Rasulullah trpranjat krn dgn apa mahu dibyr hutang si mati sdgkan saidina Ali menantu beliau seorang yg miskin...maka jwb saidina Ali bhwa beliau mempunyai kedai menjual emas permata tetapi dirahsiakan dan di uruskan oleh seorang miskin krn takut riak dan dibawa Rasullullah ke kedai trsebut utk mmbuktikanya...maka bru lah Rasulullah prcaya dan mahu menyembahyangkan si mati td....

Sahabat2 ambil la iktibar dr kisah ini supaya kita beringat krn hadis Rasullulah ada mnyebut bahwa "org yg berhutang akan terhina siang dan malam krn takutkan hutang mereka"

wallahualam
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Minta hutang di kubur   Today at 4:35 am

Back to top Go down
 
Minta hutang di kubur
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
TGPL : Teratak Gambar Pte. Ltd. :: Koleksi Gambar di TGPL :: Gambar Pelik Tapi Benar-
Jump to: