HomeFAQSearchRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
TGPL @ facebook
 
Click
 
 
Bilik Tetamu
Organisasi Teratak Gambar
Chairman
 
Vice Chairman
 
CEO
(Founder)
 
 Directors
(Administrators)
 
Secretary
 
General Manager
(Super Moderator cum Admin)
 
Technical Manager
(Technical Moderator)
 
Managers
(Moderators)
  
Assistant Manager
(Junior Moderator)
 
Chatbox Manager
(Chatbox's Moderator)
 
Marketing Executive
(Active in recruiting new members)
 
Executive
(Most active members)
Latest topics
» Ex Communication A Novel Epub Bud
Tue Oct 11, 2016 1:17 am by laquthaddljfyld

» Ex Communication A Novel Epub Bud
Tue Oct 11, 2016 12:15 am by laquthaddljfyld

» tanda tanda awal jatuh cinta
Sun Dec 16, 2012 2:48 am by apai_chey

» Mengapa Jam Menunjukkan Jam 10.10 ?
Wed Dec 12, 2012 9:33 am by apai_chey

» Adakah anda dapat cari kesilapan?
Thu Dec 06, 2012 4:43 am by fais

» kenduri besar-besaran
Thu Dec 06, 2012 4:40 am by fais

» Hantu Jenglot yang dikaji oleh Seekers Malaysia
Thu Dec 06, 2012 4:38 am by fais

» assalamualikum
Thu Dec 06, 2012 4:35 am by fais

» Fasha sanda kaki rokok?
Thu Dec 06, 2012 4:33 am by fais

» Serangga Pelik Berbentuk Daun
Thu Dec 06, 2012 4:29 am by fais

» Mata Dalam Kemaluan?...
Thu Dec 06, 2012 4:23 am by fais

» Uri Manusia Dibuat Sup Untuk Kecantikan ?
Thu Dec 06, 2012 3:58 am by fais

» lubang gergasi
Sun Apr 29, 2012 6:10 pm by qaidah

» Fosil Bulu Burung Pertama Ditemui
Sun Apr 29, 2012 6:07 pm by qaidah

» dirakamkan semasa kebakaran
Sun Apr 29, 2012 5:57 pm by qaidah

Poll
Teratak Gambar Pte. Ltd
Membosankan
9%
 9% [ 5 ]
Biasa
14%
 14% [ 8 ]
Menarik
78%
 78% [ 45 ]
Total Votes : 58
Disclaimer
TGPL  does not guarantee the reliability, completeness, accuracy, timeliness or up-to-date-ness of the material presented on the Forum Board. The material (photos, videos or texts) is published "as is", and does not represent the official views and opinions of TGPL.
 
• Any reliance upon the Material presented on these forums shall be at User's own risk.TGPL does not review the substance of the content posted by users on these forums and is therefore not responsible for any of such content. TGPL merely provides a space for its users to express and exchange their own opinions.
 

Share | 
 

 Rapid KL Terjun

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
atada
Executive
Executive


Male
Posts : 388
Age : 37
Location : Car Junk Town
Status : Ntah!!!
Joined : 2009-07-09

PostSubject: Rapid KL Terjun   Fri Jul 17, 2009 7:00 pm

Bas Rapid KL terjun flyover kat Simpang Kerinci








Back to top Go down
zam
VVIP
VVIP


Posts : 2302
Joined : 2008-06-20

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Sat Jul 18, 2009 10:07 am

wira biru tu yg salah kan..?

_______________________________________________
Back to top Go down
http://tgpl.forumotion.com
Spawn
General Manager
General Manager


Male
Posts : 3837
Age : 32
Location : Dasar Laut
Status : pembunuh upahan
Joined : 2008-07-01

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Sat Jul 18, 2009 10:56 am

berapa kemalangan jiwa?
Back to top Go down
http://teratak.forumotion.com
zam
VVIP
VVIP


Posts : 2302
Joined : 2008-06-20

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Sat Jul 18, 2009 11:17 am

KUALA LUMPUR: Seramai 28 penumpang dan pemandu bas nyaris maut apabila kenderaan awam dinaiki mereka ‘terbang’ sebelum terjatuh ke laluan motosikal di susur keluar Jalan Pantai Baharu ke ibu kota Kampung Kerinchi, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.25 tengah hari itu, bas yang dalam perjalanan dari hentian bas Shah Alam dikatakan dipandu laju sebelum terbabas sebaik tiba di jalan berkenaan ketika cuba mengelak sebuah kereta yang secara tiba-tiba memotong di laluan itu.

Akibatnya, bas itu melanggar pagar di sebelah kiri jalan sebelum terjatuh dari ketinggian hampir lima meter ke laluan motosikal menyebabkan semua penumpang termasuk pemandu bas terbabit cedera.

Seorang mangsa, Zuriah Salleh, 33, berkata dia sempat melihat sebuah kereta cuba memotong bas berkenaan sebaik tiba di susur keluar itu sebelum mereka ‘melayang’ di udara dan terjatuh di laluan motosikal

“Ketika di udara, saya yang panik sempat memeluk rakan di sebelah yang hanya dikenali sebagai Kak Nah, 33, sambil menjerit bersama-sama penumpang lain.

“Malah, ada segelintir penumpang yang bertindak memegang erat tempat duduk di hadapan mereka sambil menangis,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Menurut Zuriah, sebaik terjatuh mereka semua merangkak keluar melalui cermin tingkap yang pecah manakala beberapa penumpang yang cedera parah diselamatkan pegawai bomba dan penyelamat beberapa minit kemudian.

“Saya bersyukur kerana hanya cedera ringan namun boleh dikatakan semua penumpang mengalami kecederaan,” katanya.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Pantai, Norizan Abu Bakar, berkata seramai 10 anggota dan sebuah jentera dikejarkan ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan kira-kira jam 1.30 petang daripada orang ramai.

“Kita tiba di tempat kejadian kira-kira lima minit berselang. Biarpun semua mangsa dan pemandu bas terbabit mengalami kecederaan namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan,” katanya.

Semua mangsa dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), di sini, untuk rawatan kecemasan.

Sementara itu, Ketua Polis Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Khalid, mengesahkan kejadian berkenaan.

“Punca kejadian masih disiasat dan seramai enam penumpang termasuk empat wanita cedera parah dan mereka kini sedang dirawat di PPUM,” katanya.

Harian Metro

_______________________________________________
Back to top Go down
http://tgpl.forumotion.com
apai_chey
Technical Manager
Technical Manager


Male
Posts : 3659
Age : 33
Location : PCI bus 0, device 20, function 2
Status : Unknown Device
Joined : 2008-11-25

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Sat Jul 18, 2009 11:24 am

pandu laju pandu laju pandu laju... cam sama2 salah jer nih.. wira ngan bas
Back to top Go down
http://www.telatah.com
zam
VVIP
VVIP


Posts : 2302
Joined : 2008-06-20

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Sat Jul 18, 2009 11:33 am

pandu laju-laju,
sampai jalan motor,
apa pada baju,
ada darah kotor.

hehe

_______________________________________________
Back to top Go down
http://tgpl.forumotion.com
apai_chey
Technical Manager
Technical Manager


Male
Posts : 3659
Age : 33
Location : PCI bus 0, device 20, function 2
Status : Unknown Device
Joined : 2008-11-25

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Sat Jul 18, 2009 11:36 am

haha..

pantun2 lak.. pantun nasihat
Back to top Go down
http://www.telatah.com
ilhamhainy
Manager
Manager


Female
Posts : 1342
Age : 41
Location : JBI
Status : married
Joined : 2009-02-11

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Thu Jul 23, 2009 11:01 am

buai laju2 sampai cucur atap
pandu laju-laju sampai terjun bukit
Back to top Go down
terebai
Executive
Executive


Male
Posts : 941
Age : 30
Location : bintulu
Status : single
Joined : 2009-02-27

PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Thu Jul 23, 2009 5:18 pm

apa dalam baju ,
aku pun x tau,
kenapa nak bawa laju,
bukan pun dapat no. satu
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Rapid KL Terjun   Today at 4:33 am

Back to top Go down
 
Rapid KL Terjun
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Rapid Cycling During Power Outages
» RAPID FIRE WITH HARSHAD #BEINTEHAA
» Sandstorm Team
» The cooking racks
» newbie member from Iowa

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
TGPL : Teratak Gambar Pte. Ltd. :: Koleksi Gambar di TGPL :: Gambar & Berita-
Jump to: